.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی آرد، نان و غلات
* برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت غلات، آرد و نان (ایبکس ) بعد از چند سال وقفه به‌دلیل فراگیری کرونا در روزهای پایانی تابستان را می‌توان بی‌تردید یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی و بازرگانی با رویکرد ارتقای کیفیت....
ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی آرد، نان و غلات

شمال نیوز: فریدون امیریان * / برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت غلات، آرد و نان (ایبکس ) بعد از چند سال وقفه به‌دلیل فراگیری کرونا در روزهای پایانی تابستان را می‌توان بی‌تردید یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی و بازرگانی با رویکرد ارتقای کیفیت و تقویت مزیت رقابت‌پذیری در زنجیره تأمین و پایداری امنیت غذایی دانست؛ زنجیره ای بسیار ارزشمند و استراتژیک شامل گندم‌کاران، سیلوداران، تولیدکنندگان آرد و نان، تشکل‌های غیر‌دولتی، تولید‌کنندگان ماشین‌آلات آرد و نان و خمیر مایه، بیسکویت و شیرینی و شکلات و قنادان و همچنین شرکت‌های دانش بنیان از سراسر کشور که به همت شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان در مرکز دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، سالن ایران خلیج فارس برگزار گردید.

 

اما هدف از بازآوری این رویداد فرهنگی از منظر دیگر و رویکردی مدیریتی چیست؟

وقتی به‌دنبال مقاوم‌سازی اقتصاد ملی هستیم، عنصر تولید ملی به‌عنوان رکن اساسی در مرکز توجه سیاستگذاری‌ها قرار می‌گیرد و تمامی راهبردها، سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌ها به‌گونه‌ای، طراحی و تدوین شده که منجر به تقویت و جهش تولید گردد. نمایشگاه و جشنواره، آوردگاهی است که عناصر آن آمده‌اند تا بگویند کیستند؟ چه‌کاری انجام دادند و چه خواهند کرد؟

 

نمایشگاه، آوردگاه این دیدگاه‌های مختلف است که منجر به تبادل اطلاعات خواهد شد. در این فضا، نقاط قوت، تهدیدها و فرصت‌ها و لایه‌هایش آشکارتر می‌شود. در این بازاریابی هوشمند، هر یک از ذی‌نفعان، تنها معرف یک محصول از قبیل گندم، آرد و نان و ماشین‌آلات مرتبط نیستند بلکه آنها آمده‌اند تا اعلام کنند که ما فراتر از آنچه هستیم که فکر می‌کنید؛ من تنها، گندم تولید نمی‌کنم، بلکه گندمی دارم که فراتر از دیگران است. آنها آمده‌اند تا شیوه و سبک تولید محصول و خدمات خود را ارائه دهند. فصل مشترک مشارکت‌کنندگان در این نمایشگاه، دو عنصر مهمِ اثر بخشی و کیفیت است؛ یک کلمه کلیدی و راهبردی که شعار استراتژیک ژاپنی‌ها است. آنها معتقدند با کیفیت هیچ کس بیکار نیست.

 

متولیان نمایشگاه، برای این رویداد بزرگ فرهنگی هدف‌گذاری خوب و علمی داشتند در واقع دیدن حلقه‌های این زنجیره «تئوری همکاری » را در این زنجیره مهم غذایی جاری کرد و این پیام مهم را برای گندم‌کار، آسیابان، نانوا، صاحبان صنعت و صنایع مرتبط، تشکل‌های صنفی و شرکت‌های دانش بنیان و… به صراحت تبیین کرد که «با همکاری همه برنده هستند.»

 

زنجیره‌ای که معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، آن را ریسمانی تعبیر کرد که امتدادش به مقصدی منتهی می‌شود که تأمین امنیت پایدار غذایی را برای مردم به همراه خواهد آورد. نگرشی که هماهنگی و تعامل میان حلقه‌ها موجب ارتقا و تعالی این زنجیره می‌داند و منطبق برهمان تئوری همکاری است که «با همکاری همه برنده هستند. »

 

بخش پایانی این یادداشت به سیاستگذاران و مدیرانی اختصاص دارد که برای این مجموعه بزرگ هدف گذاری می‌کنند بی‌تردید، قبل از تعیین هدف، ابتدا باید به شناسایی نیازها پرداخت و مشکلات حال و آینده را دید که به‌طور کل همان swot است.

 

اما تحقق هدف بدون برنامه ریزی درست ومنطقی که با منافع سایر حلقه‌ها در تعارض نباشد، یک آرزو است.

 

نمایشگاه بین‌المللی صنعت غلات گندم، آرد و نان IBEX 2022 یک بانک اطلاعاتی بسیار خوب برای سیاستگذاران این حوزه مهم و استراتژیک است. هر چند این رویداد بزرگ برای حلقه‌های این زنجیره، فرصت مناسبی جهت شبکه سازی ارتباطی،توسعه فردی، توسعه مهارتی، یادگیری و آگاهی‌‌سازی، هویت بخشی و برندسازی و شناسایی استعداد‌ها و پتانسیل و پرورش آنها جهت افزایش کیفیت و رسیدن به موفقیت است، اما باید به این نکته مهم هم توجه داشت که کیفیت از کفِ کارخانه، کارگاه یا واحد تولیدی بیرون نمی‌آید بلکه از دل سیاستگذاران، خارج خواهد شد. کیفیت، حاصل فرآیند فردی نیست، بلکه یک عملکرد سیستمی است.

 

از این‌رو در سیاستگذاری‌ها و خط مشی‌ها باید بررسی جامع و کاملی صورت پذیرد.

 

برنامه‌ریزی‌های درست و منطقی و واقع گرایانه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را تدوین و استراتژی‌های لازم برای هر سه سطح را تهیه کرد. ابزار و وسایل و منابع کلان ( اجتماعی، مالی، فیزیکی و انسانی ) جهت رسیدن به هدف را آماده کرده و یک سیستم نظارت و ارزیابی و کنترل جهت تشخیص انحراف در مسیر هدف مستقر کرد تا در بازه زمانی تعیین شده به اهداف عالی سازمانی که رضایتمندی مردم عزیز است، دست یافت.

 

*‌ مدیر روابط عمومی اداره‌کل غله استان مازندران

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.646 seconds.